۲۱ تکنیک کاربردی افزایش فروش
نوشته شده توسط : ساحل

با مشتریان سابق خویش که نسبت به آنها شناخت دارید و توانسته اید اطمینان نسبی آنها را جلب کنید، به چهره تلفنی یا حضوری در تماس باشید و علاوه بر اینکه برای برطرف نمودن نقاط سستی و کمی و دشواری های ماضی تلاش می کنید، کوشش کنید اطمینان آنها را بیش از قبل جلب و صمیمیت دوطرفه بین خودتان و آنها را تقویت کنید.

همواره ابزارهای تبلیغاتی خود را از لحاظ کارآیی و بازدهی ارزیابی کنید و مواردی را که نتیجه دسته نیستند حذف کنید و از جانب دیگر، ابزارهای کارآمد و مؤثر را به روز رسانی و تقویت کنید. به کارگیری ابزارهای نتیجه بخش، برابر است با صرفه جویی در سرمایه ها و رشد درآمد و سودآوری.

برای مشتریان تان تخفیف گزیده تر ی مدت دار و اندک در عقیده بگیرید. سعی کنید با به کارگیری تخفیف ها و پیشنهادات گیرا، آنها را به خرید اغلب ترغیب کنید. برای مشتریانی که خرید بالاتری سپریدن می دهند، امتیازات ویژه ای در نظر بگیرید.

به بازارهای کنونی تان اکتفاء نکنید. هر روز در مورد بازارها و مشتریان جدید تحقیق و آنها را معرفی کنید. با به کارگیری ابزارهای پسندیده و کاربردی، محصولاتتان را به آنها معرفی و به خرید قطعی ترغیب شان کنید.

به عملکرد روزمره و یکنواخت تیم فروش تان قانع نباشید. چگونگی بازار، هر لحظه در حال تغییر و تحول است. توصیه میکنیم تیم فروشتان را با این تحولات همجهت و منسجم کنید. برای این منظور بهتر است هفته ای یک الی دو جلسه با تیم فروش تان دیدار داشته باشید و ابعاد مختلف دگرگونی ها بازار و اقداماتی که باید در این جهت اتمام دهید موشکافی کنید.

اگر مشتری هایتان کمتر می شوند یا خرید اقلیت انجام می دهند، این یک زنگ خطر برای شماست! باید هرچه زودتر نسبت به عیب یابیِ محصولات یا پروسه فروش تان اقدام کنید و نقاط ضعف و اشکالات آن را برطرف کنید. آسان انگاری در این زمینه، به از دست دادن دسته عمده ای از مشتریان تان و در نتیجه افت شدید فایده و درآمد کسب و کارتان منجر خواهد شد.

بدون شناخت از نیازها و علایق مشتریان تان، نه در عرصهء بازاریابی و نه در عرصهء تبلیغات، مسیر به جایی نخواهید برد. ارتباطات خود را با مشتریان تان اشاعه دهید و ثبات پوزش می‌خواهم و با شناخت اغلب از آنها و نیازهایشان، امکان فروش و فایده بالاتر را فراهم کنید.

همواره پروا داشته باشید که سرمایه گذاری با هزینه کردن متفاوت است. برای دستیابی به سود بیشتر، حساب شده و چیره دست سرمایه گذاری کنید و با شناسایی خرج های بی نتیجه، آنها را حذف یا در جهت سودآوریِ اغلب هدایت کنید.

بدون فراگیری شیوه های مدرن تبلیغاتی که متناسب با گونه فرآورده و کسب و کار شما باشند، دست به تبلیغات نزنید! تبلیغات، بدون بکارگیری راهکارهای پیشه ای، محکوم به شکست خواهد بود.

اطلاعات مشتریان احتمالی و مشتریان بالقوهء خود را به صورت یک بانک اطلاعاتی منظم و سازماندهی شده درآورید و برای جذب و ترغیب هر یک به خرید قطعی، برنامه ای دقیق و هدفمند طراحی کنید. عملکرد پراکنده و سنجیده، سوددهی چندانی برایتان نخواهد داشت.

فرمول پرداخت حقوق و پورسانت تیم فروش تان را بر بنیاد شرایط فروش به روز کنید الی تیم فروشتان انگیزهء اکثریت برای فروش بالاتر پیدا کند. چنانچه با تیم فروش تان هماهنگ باشید، در بلندمدت، فروش سودآورتری را تجربه خواهید کرد.

برای هر روز، هر هفته و هر ماه از پروسه فروش تان منظور مشخصی را تعیین و آن را با عدد بطور دقیق مشخص کنید و تمام تمهیدات و مقدمات لازم را برای تحقق این اهداف بسنجید و فراهم کنید. فروش هدفمند، فروشی سرشار از سود و بهره وری خواهد بود.

خودتان و گروه تان را همواره از لحاظ نزاکت نوینِ فروش و به گزیده تر روانشناسی فروش به روز کنید و به ابزارهای گوناگون فروش چیره دست مجهز کنید.

اگر میخواهید تیم فروش تان به بازدهی و کارایی مورد نظرتان کم و بیش تر شوند، دغدغه های مالیِ آنها را برطرف کنید و به شکلی برنامه ریزی کنید که آنها با حوصله و به بعید از استرس و در شرایط دلخواه بتوانند فروش داشته باشند.

شما تنها نیستید! بسیاری از رقیبان شما کوشش دارند با به کارگیری نقاط ضعفی که شما به آنها بی توجه هستید، گوی سبقت را از شما بربایند. رقیبان خود را بشناسید! با نقاط قوت و سستی خودتان هم روبرو شوید، آنها را بپذیرید و در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعفِ خود بکوشید. در مقابل، با شناسایی نقاط ضعف هم آورد میتوانید بهتر از دائم از نقاط قوت خود برای ظفر و کامیابی استفاده کنید.

علم بازاریابی و فروش

حتماً برای کارمندان فروش، کارشناسان فروش، مدیران فروش و تمام کارکنانی که به هر نحو در فرآیند فروش نقش دارند، پرداختِ بیشتر به صورت پِلکانی را در عقیده بگیرید. به آنها بطور ریزبین بگویید که در مقابلِ چه مقدار فروش، چه مقدار درآمد خواهند داشت. در باره اعداد و ارقام حجمِ فروش و میزانِ درآمد، به تیم فروش تان بطور شفاف آگاهی رسانی کنید. این اقدامات در بلندمدت میتوانند نقش تعیین کننده ای در شفا عملکرد پرسنل و افزایش فروش داشته باشد.

مراقب باشید خودتان و تیم فروشتان درگیر مسائل حاشیه ای نشوید! تمرکز روی اهدافی که برای فروشتان ترسیم و تعیین کرده اید، رمز کامیابی شما در دستیابی به سود احسن و ایده آل است.

با به کارگیری هدایا و اشانتیون های تشویق کننده و جذاب، انگیزهء خرید اغلب را در مشتریان فعلی تان برپایی کنید. البته مراقب باشید که این روش، جایگزین کیفیت محصولاتتان نشود، زیرا محصولات بی کیفیت، حتی با بهترین جوایز و اشانتیون ها هم فروش قابل توجهی نخواهند داشت.

چنانچه مدت هاست از روش ها و تکنیک های فروش باستانی بهره‌گیری میکنید و از حجم فروشتان راضی نیستید، هرچه زودتر روش های منسوخ و ناکارآمد را شناسایی کنید و کناره بگذارید و طریق های بنیادین و پسندیده با چگونگی بازار را جایگزین کنید.

در دسترس باشید! یگانه از اشتباهات بسیاری از مدیران فروش این است که انگار میکنند باید کمیاب و بعید از دسترس باشند تا نزد مشتری ارزش و اعتبار کسب کنند. برعکس! مشتریان نیاز به تأمین کننده ای دارند که در دسترس بوده و در وقت و موقعیت مناسب بتواند نیازهای آنها را تأمین کند و محصولاتش را در کمینه زمان شدنی با بهترین کیفیت در اختیارشان پیمان دهد.





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: